wat is een social media strategie

Wat is een social media strategie?

Bereik je doelgroep door een duidelijke social media strategie

Social media is niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. Van de grote ondernemingen zoals de NS, KLM of de H&M tot aan de lokale groenteboer. Iedereen is aanwezig op social media in de hoop daar een klein beetje de aandacht van hun doelgroep te kunnen krijgen. Dat moet ook wel want we zijn steeds meer met onze telefoon bezig. En op deze telefoon zien we een heleboel. Dagelijks krijgen we vele indrukken te verwerken en bedrijven moeten vechten om onze aandacht.

Het lijkt vaak alsof de meeste bedrijven maar iets doen maar achter de meeste social media accounts zit een wel overwogen social media strategie. Van te voren is nagedacht hoe men social media gaat inzetten.

Zeker bij grote bedrijven wordt goed nagedacht over de content die ze online plaatsen. Zij werken met een agenda waarin al hun marketing acties staan. Om deze acties heen bedenken ze content. Naast dat het plan hen een goede planning geeft, geeft een social media strategie je tijd.

Alles is al van te voren bedacht en je hoeft het alleen maar in te plannen. Je kan zelfs het hele jaar vooruit plannen om zo gaandeweg het jaar meer tijd over te houden voor de andere belangrijke werkzaamheden in je onderneming. De planner geeft je inspiratie voor het hele jaar.

Wij gebruiken bijvoorbeeld de feestdagen en tradities in onze social media strategie en in die van onze klanten. Onze inspiratie halen wij onder ander van de Fijne dagen kalender . Er is elke dag wel een feestdag, traditie of dag van. Ideaal om deze als inspiratie te gebruiken voor je eigen social media.

Natuurlijk gebruik je ook de belangrijke gebeurtenissen in je eigen branche. Laat zien dat je bij die ene netwerkbijeenkomst of bijscholingscursus bent geweest. Dit vergroot je expertstatus.

En wat dacht je van de hoogtepunten in je bedrijf. Deze neem je mee in je social media strategie. Dit is zelfs een goed moment om een marketing actie uit te voeren. Denk daarbij aan een gratis e-book bij 100 podcast abonnees. Of 2 x een gratis coachingsessie met je verjaardag. Allemaal mooie acties die je mee kan nemen in je marketingplan.

Nu lijkt het alsof het heel erg makkelijk is om een marketingplan te maken maar de meeste mensen hebben heel erg veel moeite met het verzinnen van content. Wij weten hoe moeilijk het is en daarom delen we op onze inspiratieblog inspiratie per branche. Hierin laten we zien wat bijvoorbeeld een tandarts of garage kan gebruiken in hun social media strategie. Wat kunnen zij op Facebook of Instagram zetten? Hoe kunnen zij door middel van social media hun doelgroep bereiken.

Vind je het na het lezen van onze inspiratieblog nog steeds moeilijk om een social media strategie te schrijven kies dan voor een korte cursus

Cursus marketingplan maken

Het is niet makkelijk om een social media strategie te bedenken. Je moet hiervoor heel erg uit je comfort zone en eigenlijk weer terug naar het moment dat je net startte met je business:

  • Waarom ben je dit gestart?
  • Wat was het probleem wat je wilde oplossen?
  • Waarom wilde je dit oplossen?
  • Welke oplossingen heb je bedacht?
  • Hoe ervaren jouw klanten jou en je business?
  • Op welke vragen willen zij het vaakst antwoord?

Als je dit helder hebt kan je starten met het maken van je eigen social media strategie of zoals vaak gezegd, een marketingplan. Want wat, hoe en op welke wijze wil je social media gaan toepassen?

Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Stefan Rooyakkers geeft een online cursus maak je eigen marketing plan.

In deze training leert hij je :

  • alles over het maken van een marketingplan
  • welke technieken je kan toepassen
  • het geheim van online marketing
  • en dit alles aan de hand van opdrachten en video’s

Stefan is zelf een ervaren marketeer. Hij is één van de 1e marketing internet pioneers. Hij heeft meerdere online trainingen over marketing ontwikkelt en heeft een eigen onderneming ” The Internet Marketing Academy”.

Aan de hand van een draaiboek leert Stefan jou hoe je een super sterk marketingplan maakt.

Hoe is de cursus opgebouwd:

  • De inleiding, Voor & Nadelen online marketing
  • De optimale website (gratis proefles)
  • Leer je markt kennen
  • Bepaal je randvoorwaarden voor succes
  • Bepaal je doelen
  • Je strategie en de implementatie stappen

Deze cursus is de ideale cursus voor de starter. Stefan leert je aan de hand van basis technieken in een kleine 2 uur hoe jij een social media strategie kan maken waarmee je je online netwerk kan uitbreiden. Een kleine investering in zowel geld als tijd zal je in de toekomst veel brengen.

Na het afronden van de cursus ontvang je een certificaat. Je hebt levenslang toegang tot de cursus. De online wereld gaat snel en op deze manier blijf je bij.

Met deze cursus zet je de basis van jouw marketing plan. Natuurlijk is er nog veel meer mogelijk maar pas eerst de basis toe en bouw daarna je kennis verder uit.

Wil je liever 1-op-1 begeleiding? Boek dan de workshop content planner maken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *