reisbureau

Het reisbureau

De meeste van ons zijn alweer druk bezig met het boeken van de zomervakantie. Bestemmingen bekijken, prijzen vergelijken, vrij vragen op het werk. Allemaal leuke dingen. Een gevoel waar we vrolijk van worden. Grappig om te zien dat juist in deze branche waarbij we tegenwoordig ons toch veel op internet oriënteren er zo weinig door reisorganisaties geplaatst wordt.

Grote boekingssites

Enige tijd terug heb ik een van de grootste boekingsorganisaties een bericht gestuurd. Als jullie zo’n groot aanbod hebben waarom plaatsen jullie hierover dan niets op Facebook of Instagram? Ik kreeg weinig reactie. Alleen dat ze het zouden neerleggen bij het online team. Denk dat het daar niet is aangekomen want nog steeds delen ze weinig.

Maar wat hadden ze kunnen delen:

Landinformatie

Het start al met de landen waarvoor ze reizen aanbieden. Ze zullen zeker meer dan 52 landen hebben. En anders komen ze zeker wel aan 52 reisgebieden. Hoe leuk is het om elke week een land of gebied centraal te zetten?
Start met het delen van de algemene informatie van het land, gevolgd door leuke bezienswaardigheden. Ook de eetgewoontes kan je door middel van recepten delen op social media.
En de dag eindig je met een reisaanbieding. Hoe simpel kan het zijn.

Accomodatieinformatie

Een bestemming uitkiezen is makkelijk maar het kiezen van een accommodatie is vaak moeilijk.
Deel meningen van bezoekers die er al geweest zijn. Want dat vinden we allemaal het fijnst. We willen verhalen lezen van ervaringsdeskundige. We willen van hen horen hoe schoon de kamers waren en hoe lekker het eten.

Algemene informatie

Reizen brengt een hoop planning met zich mee. Want hoe komen we op de plek van bestemming? Welke route moeten we nemen? En als we vliegen, hoelaat moeten we er zijn? Wat mogen we wel en niet meenemen in onze koffers? Moet ik mij in laten inenten? Moet ik speciale papieren meenemen?

Allemaal informatie die je makkelijk kan delen. Als je er even goed voor gaat zitten heb je binnen mum van tijd een hele contentplanning gemaakt. Mochten die grote organisaties daar niet uitkomen dan wil ik ze daar graag bij helpen. Mijn hoofd zit vol met ideeën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *